Laži

Zašto ljudi lažu? Navika? Bežanje od stvarnosti? Pokušaj biti neko drugi? Želja za manipulacijom? Nesvesno laganje? Svesno laganje? Malčice sam čitala… Kažu da deca počnu da lažu oko treće godine i da vrlo brzo shvate da je to odlično sredstvo manipulacije. Kažu ako se to nastavi u adolescentskom dobu  treba potražiti stručnu pomoć. Kažu da je laž i način da se ne prizna nemoć, greške… Odustajanje od principa koje je osoba sebi nametnula… Kažu da mnoge osobe koje lažu misle da to rade zarad „viših ciljeva“ zbog straha od odbacivanja, neprihvatanja, ismevanja,  itd… Mnogi  lažu zbog nedostatka hrabrosti, neki zbog egoizma a neki zbog kompleksa… Kažu da je laž i vrsta nezrelosti. Lek bi bio podizanje svesti o sebi. Laž nije loša samo za osobu kojoj se laž plasira, ona nije dobra ni za samog lažova, jer svaka laž se otkrije kad-tad i obije o glavu. Po meni bolja je i najgora istina nego i najmanja laž. Često sam iskrena i na svoju štetu. Ok…  Priznajem da moraju postojati one dobre laži, da bi nekoga zaštitili, poštedeli… Ili mala lažuckanja kada se šalimo, zabave radi…  Da šala bude uspešnija…  Ali laž kao način života… To nije dobro… To nikako nije dobro… Lažima vi prvo vređate i ponižavate sebe a zatim i osobe kojima plasirate laži… Lažima se mnogo gubi… Lažima gubite pravi život… Lažima gubite prijatelje… Lažima gubite sve…

laži zoja

10 thoughts on “Laži

  1. Nema korisnih laži, prolongiranih, jer istina poslije mnogo jače boli: osjećate se prevarenim i nesposobnim da se zaštitite i od oni koji vam kao žele sve nejbolje, najbližih. Put preko laži do dobrih dijela, put je u pakao vječitih sumnji, u sebe, druge, svoju i tuđu riječ… kad prikrivamo i prešućujemo nešto za nečije dobro, u stvari mislimo samo na sebe i neprijatnosti koje bi čini vam se preuranjena i nezgrapna istina izazvala u vašim povezanim životima. Istina liječi, a laž, iz komoditeta i komformizma, razboljeva; ono što ne znaš, što se skriva pred tobom da bi ti drugačije doživio stvarnost koja možda i boli, da bi ti s obzirom na „informacije“ drugačije postupio isto je manipulacija i nevjerovanje u tvoje kvalitete i sposobnosti da savladaš i prevaziđeš samog sebe kroz saznanje. Skrivena laž je prolongiranje istine i odlaganje onoga što će još žešće da zaboli. Toliko sam ponosna na sebe da znam da mi vrijedi biti pravilno obavještena u svakom trenutku svog života, čak i onom težem koji bi željela da prevaziđem, a laž me ne štiti ni od čega, naprotiv. Laž je poniženje i sumnja u vašu moć zapažanja stvarnosti kakva jeste; pamet vaša dovodi se u pitanje i da i sami nečete se okoristiti lažlju jer ste „morali“ i „lažem samo kad moram“- kada, kad to tebi odgovara i kad nađeš za shodno. Koji kriteriji između suprotstavljenih laži i istine te vode; ne trenutna lagodnost koja odmah potom muči i žulja, već garancija i sigurnost u sebe i druge, vječnost trenutka spoznavanja prave riječi… mada, u suštini, ništa nije zagarantovano, pa ni ja i moj „lažljivi“ jezik. Šta u stvari želite da postignete lažući i lagackajući? Nije nepoznanica. Ono što vam poslije ne vrijedi ni „pišljivog boba“.

    Свиђа ми се

  2. Анонимни каже:

    Nema korisnih laži, prolongiranih, jer istina poslije mnogo jače boli: osjećate se prevarenim i nesposobnim da se zaštitite i od oni koji vam kao žele sve nejbolje, najbližih. Put preko laži do dobrih dijela, put je u pakao vječitih sumnji, u sebe, druge, svoju i tuđu riječ… kad prikrivamo i prešućujemo nešto za nečije dobro, u stvari mislimo samo na sebe i neprijatnosti koje bi čini vam se preuranjena i nezgrapna istina izazvala u vašim povezanim životima. Istina liječi, a laž, iz komoditeta i komformizma, razboljeva; ono što ne znaš, što se skriva pred tobom da bi ti drugačije doživio stvarnost koja možda i boli, da bi ti s obzirom na „informacije“ drugačije postupio isto je manipulacija i nevjerovanje u tvoje kvalitete i sposobnosti da savladaš i prevaziđeš samog sebe kroz saznanje. Skrivena laž je prolongiranje istine i odlaganje onoga što će još žešće da zaboli. Toliko sam ponosna na sebe da znam da mi vrijedi biti pravilno obavještena u svakom trenutku svog života, čak i onom težem koji bi željela da prevaziđem, a laž me ne štiti ni od čega, naprotiv. Laž je poniženje i sumnja u vašu moć zapažanja stvarnosti kakva jeste; pamet vaša dovodi se u pitanje i da i sami nečete se okoristiti lažlju jer ste „morali“ i „lažem samo kad moram“- kada, kad to tebi odgovara i kad nađeš za shodno. Koji kriteriji između suprotstavljenih laži i istine te vode; ne trenutna lagodnost koja odmah potom muči i žulja, već garancija i sigurnost u sebe i druge, vječnost trenutka spoznavanja prave riječi… mada, u suštini, ništa nije zagarantovano, pa ni ja i moj „lažljivi“ jezik. Šta u stvari želite da postignete lažući i lagackajući? Nije nepoznanica. Ono što vam poslije ne vrijedi ni „pišljivog boba“.

    Свиђа ми се

  3. Ne volim laži, niti lažem, bar ne svesno.
    Mogu da razumem laž koja ima neki smisao, bilo da je dobra laž da se neko drugi zaštiti, bilo da štitimo sebe, ali ne na štetu drugog. No, laži kojima veličamo sebe, hvalimo sebe i svoja dostignuća kojih nema, laži kojima povređujemo druge ljude, a povređivanje i samo potcenjivanje nečije inteligencije, te stvarno mrzim, a takve osobe izbegavam koliko je to moguće.
    A tekst je sjajan, baš kako treba 🙂

    Свиђа ми се

  4. Ako su laž i nezrelost povezane, kao što kaže Diplomiraniduduk, onda sam ja još klinka!!! 😀 😀 😀
    Šalim se, naravno. Ali, slažem, kao i svi mi, naročito ako moram da se izvučem nekom pričom za ne dolazak na rodjendan ili svatove. Medjutim, čim prodje ceo dogadjaj, ja ispričam istinu.
    Kao devojčurak, u gimnaziji, užasno sam lagala roditelje, bežala sa časova, a to sve zato što su bili prestrogi.
    A što se tiče kečeva, lagala sam da ih nemam i to pred roditeljski sastanak. Kada bi se vratila kući, mama je bila očajna a ja sam se pravila blesava da nisam znala da ih imam.
    No, prošlo je, a decu sam vaspitavala da ne lažu, da moraju govoriti istinu mami, kako bih mogla da ih zaštitim, ako upadnu u neku nevolju. Nisam imala problema sa njih dve, ali sam i ja bila tolerantna i uvek sam razumela njihove potrebe i interesovanja. Kompromis je zakon!

    Свиђа ми се

    • Čekaj… pa i ja sam još klinkaaaa.. 😉 Ali ne volim laži.. I ja sam svoju ćerku učila ,istina i samo istina…podneću je… nekako 😀 Sad kad razmislim ,bolje da je nisam tome učila..Još uvek bi krila da puši i ne bi pušila u kući 😀 😉 Ah…šalim se… Istina je uvek izbor.. osimDudo onih malih korissnih laži za dobro..da ne povrediš nekoga ..ili dok se ne ukaže pogodna situacija za istinu..

      Свиђа ми се

Оставите одговор

