Biti žena….

Mislite da je lako biti žena danas?  Nije! Nije, breeeeeeeeee… Toliko glupih citata o ženama čitam… Toliko nemudrih mudrosti čitam. Prvo mi smeta što se klasifikuje… Sve su žene iste. Nisu! Nisu sve žene iste, kao što ni svi muškarci nisu isti! Kao što ni u šumi nije svo drveće isto, kao što na njivi svo žito nije isto…. Zadržaću se na ženama. Nije lako, biti obična, prava žena, majka, partnerka, sestra, koleginica, drugarica, itd. Nije lako biti obična žena! Ovo pišem iz svog ugla, iz svoje perspektive, iz svog iskustva… Biti žena koja se svakodnevno suočava sa problemima, na koje i nema kome da prigovori… Biti žena koja pokušava da izgradi iole pristojan život za svoje potomstvo…. Biti žena koja pokazuje osmeh , čak i kad je tužna… Biti žena koja ostaje na svom putu ,uprkos mnogim izazovima i iskušenjima… Biti žena obično posebna, koja je sama stvorila svoj svet… Nije lako dragi moji! Uopšte nije lako! Nastavljam… Biti žena, svoja, stabilna, normalna… Biti žena koja je sačuvala sebe uprkos glupavim predrasudama… Biti žena, uprkos svim nemudrim mudrostima… Biti žena uprkos nedostatku poštovanja i razumevanja… Biti žena sama, bez podrške i pomoći… Nije lako! Biti žena koja zna šta hoće i neće… Biti žena koja neda na sebe…. Biti žena koja misli svojom glavom… Biti žena koja se bori i ne predaje… Biti žena koja ne odustaje i ne skreće sa svog puta… Nije lako!  Biti žena koja je ponosna… Biti žena koja je moralna… Biti žena odana… Biti svesna sebe… Biti žena sa obrazom… Biti žena savesna… Biti… Uprkos licemernom okruženju… Uprkos malograđanštini… Uprkos osudi… Uprkos nerazumevanju… Uprkos celom svetu… Nije lako! Biti žena koja nema samo dobro telo, oči, sise,dupe… Biti žena koja ima mozak, srce i dušu… Biti žena koja pokušava da postane osoba koju volimo i na koju smo ponosni… To je ono… To nije lako a to mi želimo… To ja želim… Da budem poštovana i voljena zbog onoga ko sam! Verujem da većina žena to želi… To je to… Za sada…

Prema ženama su velikodušni i pažljivi samo plemeniti ljudi, a žene ponizuju i zlostavljaju samo oni koji su loši i niske naravi.

žena ,muškarac zoja

4 thoughts on “Biti žena….

  1. Draga moja kćeri,
    zaista se ne razumemo.
    Naime, teško ili lako može biti, i imati smisla, samo u odnosu na nešto slično!
    Dakle, čim kažeš „teško je biti žena“, to ili podrazumeva „lakše je biti muškarac“, ili predstavlja običnu kuknjavu tipa „lele meni, šta me snađe!“

    Ne osporavam da si doživela mnogo teških trenutaka u životu. Veruj mi, doživeo sam ih i ja. Verovatno i (skoro) svi ljudi na ovom svetu.
    Nikako ne mogu da prihvatim da je lakše biti muškarac – ne bih da objašnjavam ili dokazujem. (Već sam pomenuo religiozno verovanje.)
    Takođe nikako ne tvrdim da je lakše biti žena.

    Jednostavno, život nam je natovario nekakav samar ili (hrišćanima) krst koji moramo da nosimo.
    Imamo dve mogućnosti: ili da taj samar (ili krst) nosimo dostojanstveno ćuteći, ili da ga nosimo kukajući na sav glas.
    U oba slučaja, život šiba li šiba! Jednako!

    Mislim da je najbolje prihvatiti reči Škotlanđanina iz poznate priče: „Ćuti sine i plivaj!“

    Свиђа ми се

    • E pa tata.. ne slažem se sa tobom..Možemo mi sad da filozofiramo..ali ovo je moje mišljenje i moja priča..To ne znači da kukam.. to znači samo da ne ćutim..a ćutanje nas dovelo dovde.. jednostavno treba pričati..samo pričom se kreće ka ostvarivanju nekog cilja i pomera se sa mesta i mrtve tačke…Život šiba.. i šibaće nas.. ali kad pričamo lakše je..I nešto činimo.. na kraju ,krajeva delimo i neko svoje iskustvo sa nekim ,pa je tom nekom lakše jer zna da nije sam,da još neko ima iste ili slične muke.. Ćutanje je pogrešno! Tata…ĆUtanje je pogrešno!!!! Ćutanje je za kukavice… Ćutanje je za one kojima je to posle izgovor ,jer nisu imali hrrabrosti da kažu ,da se pokrenu.. Neću da ćutim.. Baš,baš nećuuuuuuuuuuuuuu!!!! 😛 I ovaj moj me stalno psuje..Gde sam te našao jezičavu.. ali da nisam jezičava ,ne bi toliko toga rešili i ne bi bili zajedno.. Priča rešava situacije.. Ćutanje je kukavno ! E takooooooooooooooooooooo 😉 ❤

      Свиђа ми се

  2. Draga moja kćeri, čim poče neka podela na „mi“ i „vi“, ili „mi“ i „ostali“, nekada neposredno, a nekada „između redova“, hoće se dokazati da su „mi“, bolji, lepši, pametniji, finiji, … ovde možeš dopisati po volji bilo šta … nego „vi“ ili „ostali“.
    „Mislite da je lako biti žena danas?“ podrazumeva „jadne žene“ a, u ovom slučaju, može da podrazumeva samo u odnosu na muškarce. Krajnji rezultat: „jadne žene i blago muškarcima“!

    Bilo bi potpuno besmisleno da i pokušam da to opovrgnem!
    Zašto?
    Važi isto načelo kao za religiju:
    „Ko veruje u Boga – nikakvi mu dokazi o njegovom postojanju nisu potrebni!
    Ko ne veruje – nikakvi mu dokazi o postojanju Boga ne vrede!“

    Drugim rečima, žena koja smatra da je „nadbiće“ (zašto li to strahovito podseća na „übermensch“?) zadržaće to svoje mišljenje ma šta bilo ko rekao (a naročito moja malenkost).
    Opet, žena koja prihvata da je samo deo čovečanstva kome je – slučajno ili nečijom namerom – dodeljeno da bude žena, takođe će zadržati svoje mišljenje ma šta neko rekao (uključujući i mene, naravno).

    Videla si temu koju je postavila Jasmina Jevtic-Jasminica a videla si i moj odgovor. Mogao bih i tamo i ovde da kažem još ponešto ali ću umesto daljeg komentara reći još samo jednu uopštenu rečenicu:

    Stavi prst na čelo (a i ne moraš 🙂 ) i razmisli sama!

    Свиђа ми се

    • Ovako..tataaaa..Očigledno me nisi razumeo…Ni jednog trena nisam rekla da sam ja ili bilo koja žena nad biće… na početku sam napisala da nsimo svi isti.. ja sam žena.. rođena kao žena i verujem da je to tako s razlogom.. I ja pričam iz svog ugla žene.. i to sam navela..pričam iz svog iskustva… Ljude delim samo na dobre i loše.. Nikako drugačije… verujem da je Bog u svima nama .. ne u građevini ili slivi.. isto tako verujem da nam je vera potrebna.. Verujem da svi mi moramo da nađemo meru u svemu.. Pozitivnu sredinu.. verujem da u ljudiuma ipak preovladava dobro.. bar kod većine… Verujem da dobri ljudi vide dobro i prepoznaju druge dobre ljude.. Verujem da se i dobra namera prepozna i vidi .. Verujem da nam je svima muka od osude prigovora i zamerki.. verujem u tvoje i svoje dobre namere… verujem u svoje čisto srce i mirnu savaest… verujem da mora da postoji vi i mi…. jer nismo svi isti.. 😉 verujem da mora da postoji ti i ja… Jer svako od nas mora da ima prvo sebe … da bi mogao da bude kasnije mi… Isto tako svako mora da bude ja…da bi snosio odgovornost za svoje izbore,postipke, reči.. .. 😉 😀 Ovo sam ja.. žena kojoj nije bilo lako da bude sama žena… Žena koja je sama sa bebom od 4 meseca ostala… Do njene 3 godine bila 16 puta u bolnici.. Borila se da izdržim sve, da ostanem na pravom i poštenom putu..da ostanem čovek! ja sam ta žena kojoj nije bilo lako.. I verujem da ima još puno takvih žena… Žena kao ja.. žena kojima je svako spreman da popuje, pametuje, filozofira ,mudruje ali ne i da pruži ruku ili lepuu reč.. razumeš li me sada tata? Nije ovde uopšte bila reč o muškarcima.. Niti o žitu i kukolju…Ovde je reč o meni… ja često i kažem da mi žene i vi muškarc jesmo jedno i da ne možemo da živimo jedni bez drugih… Niije ovde čak ni reč o artnerskim odnosima.. Može neki muškić da živi bez žene ali mu je trebala majka, sestra ,drugarica.. ,) Pozdrav.. ne mogu više da pišem 🙂 ❤

      Свиђа ми се

Оставите одговор

