Zašto se roditeljima krade roditeljstvo a deci detinjstvo?

Ovo je samo moje zapažanje… Moja posmatranja ljudi, dece, društva i moji zaključci…  Prvo pitanje koje me muči je: Kome je i zašto cilj da se porodica uruši i nestane? Mislite da lupam? Ne… Kada malo dublje uđete u sve što se dešava oko nas i porazmislite shvatićete da je ovo moje pitanje skroz na mestu… Prvo što će vam otvoriti oči neka bude socijalna politika koja je očajna. Pomoć porodici nikakva… To jest najveće breme danas i vuče baš porodica…(Razmislite… školovanje, računi, ishrana, prevoz.. itd..) Najveći nameti su na porodičnim ljudima a oni jedini nemaju nikakve beneficije. Pomoć samohranim roditeljima, takođe nikakva.. Dečiji dodatak, jednom rečju bedan…Ako neko želi da usvoji dete ,procedura katasrtofa ali zato da bude hranitelja koji prima platu može svako… Skoro svako…( pretspostavljam najpre oni koji imaju vezicu) Postaneš hranitelj, primaš platicu i naguraš petoro dece u jednu sobu… A neko je eto hteo da usvoji to dete i pruži mu topao dom ali nije imao zasebnu sobicu.  para ima za hranitelje ali ih nema za prave samohrane rooditelje… Da li je to pravedno? ( To me podseti na slučaj vrtića, nema para da se vrtići prave ali ima para da se za privatne vrtiće donira 22.160 dinara… Ohohooooooooooo… Al je to cifra… Računajte… Za godinu dana…To možda nije sad tema ali jeste tema za razmišljanje)  A zatim zakoni koji se donose… Porodični zakoni… Sve se čini da se porodica uruši… Poistovećena je fizička kazna sa zlostavljanjem… Pogrešno… Kazna kao i nagrada mora da postoji u vaspitanju deteta… Mora dete da se šljepne po dupetu i povuče za uvce… O tome odlično piše https://www.facebook.com/profile.php?id=100005354628385&fref=ts I njegova grupa https://www.facebook.com/groups/70377380966/?fref=ts I ja se slažem… Država ne sme na taj način da se meša u odnos roditelj-dete. Pišem iz svog iskustva… Danas dete kad krene u školu Bude bombardovano lekcijama o svojim pravima ali vrlo malo i o svojim obavezama a još manje o pravima roditelja… Tu počinju problemi. Roditelji su izgubili moć… Ona je data deci… Deca postaju mali manipulatori. Koji prete roditeljima i ucenjuju ih… Šta misite kakvi ljudi će to sutra postati? Sada ću završiti sa ovom temom država i porodica.. Imalo bi se o tome još što šta reći ali ja nisam stručnjak… Ja sam tek samohrana majka koja živi u ovom, znate već kakvom društvu i ovo su samo moja zapažanja. I ovo su tek neke teme o kojima bi neko trebao dobro da razmisli.

Sada o tome kako roditelji, deke i bake kradu deci detinjstvo… Ali i o tome kako bake i deke kradu svojoj deci roditeljstvo… Sećate se kako smo se svi mi igrali? Naročito leti… Obično negde na selu… Po ceo dan bosi, izgrebani, izbodeni, izudarani… Svako je imao bar jednom krvavo koleno i lakat. Igrali se u blatu, penjali po drveću, zavlačili u ambare i salaše, obilazili sva okolna sela, kupali se u reci… Padne ti parče leba a ti duneš i nastaviš da jedeš… Skitali, pevali, trčali, vrištali… Od kukuruznog klipa pravili, lutkice od šljunka čitave gradove…  Pri tom smo imali i obaveze. Ja sam morala štalu da očistim, donesem vodu za iste, kao i za koke i prasiće… Skupljali šljive koje otpadnu za rakiju i stavljali u kacu punu mušica-Bljak! Išla sa babom u baštu, plevila, okopavala, zalivala… Donosila vodu sa bunara, čuvala krave kod potoka…  Itd… Ali bili smo slobodni i bili smo deca… Izudarana i izgrebana deca… Deca koja su trčala, i padala, i prljala se, i cepala kolena… Zašto danas ta generacija roditelja i baka današnjih, neda svojoj deci i unučićima da trče? Zašto brane deci da se isprljaju i budu deca? Kako mislite da oni sutra budu samostalni i sposobni ljudi? Zašto pravite fizičke i psihičke invalide a bogami i moralne i inetelektualne invalide? Zašto deci kradete bezbrižno detinjstvo opterećujući ih da će se ispraljati i pasti? Moje dete je prohodalo sa osam meseci danas decu tek tad stavljaju da sednu, neki čak i kasnije… Moje dete je sa godinu dana brojalo do deset, pevalo, brbljalo… Danas deca sa dve godine pa i više samo mumlaju… Moje dete se igralo sa krpicama, kutijama za cipele, sama je pravila lutkice i kućice… Imala je i kupovnih, čak više nego što joj je trebalo ali sam je naučila da bude kreativna i da sama secka i pravi… U njima je više uživala, jer ih je ona napravila. Sedela je u prašini i kopala zemlju, naučila sam je kad joj te neke babe kažu da će se isprljati ona odgovori: „Sve se opere osim obraza“ Moje dete je sa tačno 18 meseci počelo da spava bez pelene… I tako dalje… Često sam u parkiću, to mi je posao i posmatram decu i staratelje… I vidim sve to… Ovo je sve iz mog iskustva, moja zapažanja… Pre nekih godinu dana sam pročitala i gledala neku emisiju iz jedne Beogradske osnove škole,zamislite, roditelji potpisali peticiju da deca ne trče, da ne bi pali… Bila sam šokirana… Škola je morala da pozove stručne predavače koji bi roditeljima objasnili zašto je važna fizička aktivnost dece i zašto je važno i da trče i da padnu…

Mensa često organizuje predavanja na tu temu… Zašto je važna fizička aktivnost. Evo linka a zatim i jedan deo teksta :

https://www.mensa.rs/iq/sigovi/ntc/igre-koje-razvijaju-decji-intelekt/

– Vežba rotacije, kad se raširenih ruku dete vrti oko svoje ose dovodi do stvaranja većeg broja veza među neuronima što utiče na razvoj intelektualnih sposobnosti. Odlična je vežba i za razvoj motorike. Odabrane igre sa loptom razvijaju akomodaciju oka, koja je bitna za sposobnost koncentracije prilikom učenja. Učenjem apstraktnih simbola (marke automobila, znakovi, zastave…) kao i povezivanjem predmeta nacrtanog na jednom kartonu sa nazivom ispisanim na drugom razvija se brzina razmišljanja i zaključivanja – nabraja neke od korisnih vežbi Rajović i naglašava da se ovim, naizgled običnim igrama formira centar za apstraktno razmišljanje koje otvara put ka reproduktivnom i funkcionalnom znanju. Rajović tvrdi da su rezultati zagarantovani ako se igre primenjuju svakodnevno 15 minuta. Za razvoj logike i logičkog zaključivanja, dodaje Rajović, koriste se zagonetne priče prilagođene uzrastima dece. Po preporuci svetske Mense, program je proglašen za jedan od najboljih. Na njega su odlično reagovali roditelji novosadskih mališana, a prema tvrdnjama vaspitačica kod svakog deteta je primećen veliki napredak.

Morate pustiti dete da trči, da padne, da se isprlja. Samo tako ono može naučiti da stane, da ustane, da se obriše i nastavi dalje… Samo tako može naučiti da bude samostalno i sutra čovek! Pustite ih da neke odluke  donose sami, jer samo preko svog iskustva mogu nešto i naučiti!  Dozvolite im da budu kreativni i da kuvaju ručak i prave kolače od blata, lišća i grančica…

Imam odličan odnos sa decom, moj moto je : Razgovaraj sa detetom kao da je odraslo a u svojoj glavi imajte misao da je to još dete! Poštujte dete ali ga naučite da i ono poštuje vas. Morate im dati slobodu ali i postaviti granice. Deca su naše blago… Ovo društvo i mi sa njim ne činimo dobro za našu decu. Možda neko misli da štiti dete i čini mu uslugu… Međutim, sve ovo je velika šteta i loša usluga. Previše zaštite je loše. Dete mora da nauči da snosi posledice svojih izbora. Država je ukrala moć roditeljima i to je loše za decu! Sve je postalo naopako… I da, sad se setih.. Umesto da pustite decu da se prljaju i trče vi ih posadite pored TV-a da se zajedno sa vama truju svim onim rijaliti emisijama… Razmislite o tome…

Nisam nikakvo stručno lice tek majka, žena, biće koje posmatra svet oko sebe… Nisam neko stručno lice ali mislim da sam u odnosu na neke koji donose bitne odluke za porodicu i decu sam prestručno lice.

Dozvolite deci da budu deca i da uživaju u čarima detinjstva!

deca detinjstvo

2 thoughts on “Zašto se roditeljima krade roditeljstvo a deci detinjstvo?

  1. Pogodila si pravo u srz. Moja je djevojcica nestasna i radoznala, toliko da je ne smijem ostaviti samu u prostoriji. Nedavno je povrijedila zub dok se vrtila. Skakanje joj je omiljena aktivnost. Mnogi ne mogu da je gledaju, boje se da ce pasti i cude se kako joj ti dopustim a meni je lakse da budem stalno u blizini i motrim na nju nego da joj branim da sama nauci da se cuva. Jer ako nema priliku da padne, nece imati priliku ni da ustane.

    Liked by 1 person

Оставите одговор

