Starica sa Dorćola

Već dugo se kanim da napišem nešto o ovoj starici, koja hrani golubove na Dorćolu. Volim da ostanu bar na ovaj način zabeleženi trenuci života mog Beograda. Ova bakica to svakako zaslužuje. Iz nekog razloga osvojila je odmah moje simpatije. Mala pogrbljena baka, koja vuče kolica a za njom leti jato golubova. Jednog dana sam je slikala u Cara Dušana, prišla mi je jedna žena koja je takođe slikala i započele smo priču. Tada mi je ispričala nešto što me fasciniralo… Kaže da golubovi uvek lete iznad nje, čak i kad uđe u tramvaj oni lete za tramvajem i na stanici na kojoj ona siđe, oni slete kod nje… Zato sam je u sebi nazvala bakica-Golubica. Dok smo mi pričale, bakica je iz svoje torbe vadila žito i na sve strane bacala golubovima, povremeno bi malo žita spustila pored sebe… Onda je došao ovaj dekica i napao je… To je otprilike ovako izgledalo :” Luda matora babo, šta radiš to? Što hraniš samo te pored sebe? Hoćeš da svi dođu kod tebe, a? Ja sam im sad tamo dao tri kile leba i bacio sam svima… A ti luda babo oćeš da oni dođu samo pored tebe… Bacaš im samo pored tvoje noge… Vidim ja šta ti radiš… Hraniš samo te pored sebe…” I tako dalje… Morala sam da priskočim bakici u odbranu, rekoh mu da je hranila sve… On mi ponovi opet istu priču , kako on vidi da ona hrani samo one pored sebe itd, itd… I pobeže brže bolje, jer je video da držim bakicinu stranu. Ona mi je tada prišla i rekla da pored njenih nogu stoji jedan sa povređenim krilom i da ne može da leti sa ostalima za hranu, zato baca njemu pored svojih nogu. Eto… To je jedan trenutak iz života mog grada, mog života i života bakice- Golubice.

IMG_20151006_150740

IMG_20151006_150134

2 thoughts on “Starica sa Dorćola

Оставите одговор

