Beogradske kafane

Beograd je kafane imao pre Pariza i Beča i ostalih Evropskih metropola. Još 1522 godine Turci su otvorili prvu kafanui na Dorćolu. Posle Beograda kafane su dobili Sarajevo 1592 a zatim London 1652 itd… Vidite koliko smo bili ispred Evrope… A oni nam ukradoše naše kafane… Hoće da ih istrebe skroz. O istoriji kafan u Beogradu možete pročitati ovde: http://www.riznicasrpska.net/muzika…
Kolarac je moja kafana, tu se družim i pijem kafu sa dragim ljudima. Poznajemo konobare, dočekaju nas kao svoje i prijatno se osećamo. “Kolarac”, “Znak Pitanja” I “Sunce” pripadaju ugostiteljskom preduzeću “Varoš kapija” Osnovani su još davne 1962 godine u stoprocentnom društvenom vlasništvu. Kažu Da je MMF naredio da sve što je u društvenom vlasništvu mora otići u stečaj…Znate, nisma ja ni ekonomista, ni bankarka, ni političarka, ni nikakvo drugo mudo i ne razumem se u sve to… Ja se samo pitam, kako MMF može to da naredi? Kafane su naše nacionalno blago, naša tradicija, naša kultura, naša prošlost, mi bre…
Prvo, sve te tri kafane su u centru Beograd… Zatim sve tri posluju ispravno i sa dobitkom… Nikakve subvencije nemaju od grada ili države… Sve je ovo mutno i sumnjivo… Znate zašto? Zato što se već zna ko će biti novi vlasnik kafane Kolarac. Brat od onog… Moj kum ga zove picousti… Sve kafane koje su prešle u privatno vlasništvo su ugašene i ne rade više… Zaposleni ostaju bez posla… Zašto sve to i zbog čega? Malo više podataka evo na ovom linku http://srbin.info/2014/09/01/pljack…
Morala sam da napišem nešto o ovome… Možda da probudim svest u ljudima… Šta nam više rade i dokle… I dokle ćemo umorno i uplašeno da ćutimo??? Dokle???
10329264_10206283943727339_3546204828259632585_n
2 thoughts on “Beogradske kafane

  1. Zoja draga, sta reci (a ne zaplakati) ? Meni je kafana – zakon. Daleko od toga da ne posecujem kafice, moderne restorane, brzu hranu (nekad i to zatreba) ali kafana ima drugaciji shmek. Ima domacinsku, prijateljsku atmosferu, karirane stoljnjake (nekad pomalo i musave al’… prezivi se 😀 ), konobare koji nas pamte (a Boga mi i mi njih). Kafana ima dusu. Mnogo sto sta je zadnjih godina (decenija) ostalo bez te duse, nazalost.

    Liked by 1 person

Оставите одговор

