Zumra Jašarević, udata Pavić, moja tetka Lela

Danas sam saznala da je umrla tetka Lela. Ona je bila moja prijateljica, majka mojih drugara Raje i Pave. Upoznali smo se u drugoj polovini osamdesetih godina, nisam sigurna ali mislim da je to bilo 1987. Svo vreme mislim na nju… Zato sada moram da pišem o njoj…
13.12.1936.-26.01.2016.
Rođena kao Zumra Jašarević, udata Pavić a poznata kao Lela. Za mene uvek tetka Lela.
Živeli su na Slaviji, u ulici Svetog Save. Pre grada smo se skupljali kod njih, da bi posle društvo izašlo na Akademiju. Obično bi prvo sela malo kod nje u sobi a posle otišla kod Raje i Pave. Kod njih je uvek bilo gužve, uvek gostiju. Malo po malo ja sam sve više vremena provodila sa njom. Tetka Lela je bila izvrsna kuvarica, često je kuvala u emisiji “Kuvati srcem”. A što je pravila torte i kolače… Jaoo… Naravno nisam zbog toga sedela sa njom, mada je za mene uvek bilo parčence više nego za ostale. Uvek smo vodile zanimljive razgovore i uvek mi je bilo zanimljive sedeti sa njom, nego sa društvom u susednoj sobi. Bila mi je i prijateljica i često zamena za majku. Znala je sve o meni… Nisam imala tajni pred njom. Sada mi pade na pamet jedna anegdota. Počtkom 90-ih sam trebala čuvati jedan stan u centru Beograda. Mislila sam mogu ja to, šta prespavam, pih… Međutim, mene je nešto uplašilo i ja rešim da pobegnem kod tetka Lele. Raširi ona svoj krevet i nas dve se smestimo u njega. Ujutru dolaze Raja i Pava iz grada. A ja Raja kaže: “ Ma ne mogu da verujem, ti si nam skroz ukrala majku, prvo si samo pila kafu sa njoma sad i spavaš kod nje u krevetu”. A spavala sam ja i sa Rajom u krevetu, to je već druga priča… Ipak da naglasim ništa seksualno, samo prijateljski. Raja je bio dobar prijatelj i brinuo je o svojoj drugarici u nevolji. Godine su prolazile, društvo se raspalo a mi smo ostale vezane, Lela i ja. Koliko sam puta samo ručala kod nje. Niste mogli da uđete kod njih u kuću a da vas ona ne nahrani, to je bilo obavezno. Bila mi je nešto posebno a znam da sam i ja njoj. Kad god sam joj trebala bila sam tu i kad god mi je trebala, bila je tu. I sada se pojedoh živa, što nisam zvala ranije… Nisam joj bila na sahrani, nisam je videla dok je ležala u bolnici, nisam je videla još jednom živu… A danima sam mislila na nju. A misli mi sve bile crne, šta ako umre a ja je nisam pozvala… I to se desilo… Uf… Duša me boli… Još uvek nisam skroz svesna da je nema ali me polako stiže… Stalno sebe grdim zbog nedostatka vremena. Ovakav tempo života nas i pojede… Posao-kuća, umorni da vidimo neke drage ljude a sutra nam ostaje samo kajanje… Vreme ne možemo vratiti… O, tetka Lela… Oprosti mi…. I kako sad ja sebi da oprostim? Kaže Raja da su me zvali ali pogrešni brojevi… Možda je tako trebalo da bude ali… Ali…
Tetka Lela, bila si mi nešto posebno… Bila si za mene žena snaga i žena hrabrost. To svi znaju, svima sam pričala o tome… Žena za divljenje. Sve si mogla i sve si postizala. Volela sam te, divila ti se, poštovala te… Zaslužili ste sve to. Majka hrabrost. Moja prijateljica. Ode ti…
Mogla bih još što šta da pišem ali sam blokirana sada… Izgubljena, zbunjena… Zaslužila je da mnogo više napišem o njoj ali ne mogu sada… Dodaću samo još ovo: Često je bila na Tv-u, pored emisije “Kuvati srcem”, imala je i male ulogice u “Mile protiv tranzicije”, “Tri palme za dve bitange i ribicu” ,… Na reklami i pozadini kesice za Alevinu Goveđu supu-A la baka je ona…
Zbogom tetka Lela…
Lela Pavić
2 thoughts on “Zumra Jašarević, udata Pavić, moja tetka Lela

Оставите одговор

