Baba

Bila je od onih baba sa trajnom u kosi. Isfenirana, natapirana i sa puno laka… Podsećala me na šlem… Zato sam ih zvao šlem frizure. Pozvala me jednog dana, jer joj se zapušila WC šolja. Bio sam majstor za sve po malo i do mene je došla po preporuci. Kada sam ušao u njen stan zapahnuo me miris starina, previše starina… Čitav jedan zid je bio u šeširima. Radoznalost me natera da je upitam čiji su to šeširi. Kao da je jedva čekala da je to pitam, odmah je započela sa svojom pričom.

To mi je momče od mog prvog muža. Saću ti ispričam sve. Imao je moj Mile jednu lepu njivicu i baš posred njegove njive je prolazila pruga. Pruga je išla od Aranđelovca do Lajkovca i puštena je u rad 1910 godine. Živeli smo u selu Kopljare a između našeg sela i Sela Banje je bila i naša njiva a pored same pruge ostade i jedno drvo oraha. I ovako je to bilo, leto toplo a moj Mile tada mlad momak i drčan a ljut zbog pruge preko njegove njive smisli sebi razonodu. Moj ti čovek na jednu dugačku močugu zaveza metlu i svaki dan nešto pre tri sata ode do pruge, uspentra se na onaj ora i čeka. Sunce upeklo, voz polako ide a na prozorima načičkane gradske glave sa šeširima. Mile sakriven međ lišćem oraja, samo isturi onu motku sa metlom i skida li, skida šešire. Svaki dan je donosio po nekoliko šešira. Prvo je delio svima po selu a onda rešio da ih čuva. Počeo da ih kači po zidovima, ja bila besna i ljuta na njega. Kolko sam ja besnela, tolko ih on kačio još… Posle ga to prošlo, nije više skido šešire… A prošo i on, umre mi mlad… A ja eto kolko sam besnela zbog nji, sačuva ih kroz sve svoje brakove i svađala se sa svim svojim muževima zbog tih šešira…”

Opasan ti bio taj Mile, šaljivdžija, nego da ja vidim gde je taj problem.”

A, jes da vidiš, aj ovamo…”

Povede me baba ka kupatilu i uz put upita oću li rakijicu.

Može, može jedna da se dezinfikujem!”

Našalim se ja i uz put rešim da još nešto priupitam babu, dok bućkam po odvodu da mi priča:

Nego bako, da vas pitam nešto, rekoste kroz sve svoje brakove ste sačuvali ove šešire. Pa koliko puta ste se vi to udavali?”

O, sinko moj, ček da se setim… Samo da znaš, bila sam ja mlogo lepa, još kad pocrnim obrve sa šibicom, ih… Kosa crna, duga, ko u vile. Dojke ki dinje, napupele, nabubrile, mame poglede. Noge mi bile ki u srne, još kolo kad zaigram, pa preplićem i saplićem i u kukovima se obrćem, ih, ih… Svi me teli, mlogi me prosili al meni za oko zapade moj Mile. Prvi znači beše on u Kopljare, onda se udaodoh za Radomira u Belo Polje. On me mlogo udarao. Sve sam imala čvoruge po glave. A udarao podmuklo da niki ne vidi i da se modrice ne vide, pa pobegoh kod Živoslava u Grabovac… Sa njega mi beše dobro prvu godinu a onda ko da neka sila ušla u njega, samo me ućutkivao… Nije mi dao reč da kažem. Ja da izustim nešto, on me ćutka… A de si ti sinko video ženu što ćuti? I od njega pobegoh za Stajka u Mladenovac. Sa njega mi bilo dobro, dok ga boles nije izjela. Onda se udadoh za Dragišu, ovde u Aranđelovac. I on mi brzo ode na onaj svet. Eto sinko nije to mlogo, muka me naterala… A ovi šeširi išli sa mene svud, ko miraz. Nisu se ovi moji čoveci ljutili zbog nji. Nosili ih i šalili se, to nam ženče miradžika donela. Pravili se važni sa šeširi, kad god pođemo negde, oni metnu drugi na glavu. Sačuvah šešire al muževe nisam mogla. Nisam tela da se više udajem. Dolazili da me prose, još podosta nji al ja rekla jok!”

Nisam mogao da se suzdržim, pa bućkajući po šolji ja uzviknuh:

Joj, bako, pa ti ko vršilica iz sela u selo…!”

I ne završih ljudski rečenicu a ono što sam bućkao mi ulete u usta.

Baba me uvređeno pogleda a ja izustih:

Au, pojedoh govno! Tuđe govno! Daj baba brzo rakiju, sad moram stvarno da se dezinfikujem!

baba-zoja-zivot

4 thoughts on “Baba

Оставите одговор

