Baba tetka iz Amerike

 

Vratila se baba tetka Milka iz Amerike. Došla kod nas, da nas vidi, posle trideset godina. Donela sto grama kafe. Da je vidite mislite došla negde iz Topličkog kraja, iz Čungule. Prosta žena, marama vezana oko glave, neka cvetna haljina, prsluk preko nje, skromna baba tašna koju stisla i ne ispušta. Drži tašnu, grli je, ko da joj je dete ili bar mače. Priča nam, kaže lepo se snašla tamo u Ameriku. Prvo joj čovek otišo a posle i ona za njim. Muž joj brzo umro al ona nije htela da se vraća kući na selo, ostala tamo. Zaposlila se i tamo proživela lepo do penzije. Kad je otišla u penziju, rešila da se vrati u rodni kraj. Pitamo je kako je naučila njihov američki jezik a ona nam odgovara:

Jok, jok, ič ga ja nisam naučila. Ja sve tamo na srpskom!”

Začuđeno je pitamo:

Kako bre to baba?”

Pa radila sam svo vreme kod naših ljudi, nije mi trebo njihov jezik. Radila sam svih tries godina kod njih u fabriku.”

Ma, kako bre to baba? A doktor, prodavnica, komšije… Nešto?”

Pa imala sam sreće, zdrava ki dren. Kafu pila samo sas naši Srbi. Najviše sa Stanojku. Ona mi bila frendica. U prodavnici uzmem šta mi treba a na kasi piše kolko treba da platim… Ič mi nije trebo njihov jezik.”

E baba Milka svaka ti čast! Nego kakva je ta Amerika, kakve su im kuće?”

Zapitkujemo mi i gledamo babu. Tašnu i dalje ne ispušta.

Pa lepo Bogomi. Velike im kuće ki vile. A kujne što imaju, sve kičen, kićen, okićene i na zid okačene.”

Mi samo što ne pukosmo od smeha al se suzdržavamo. Nastavlja ona:

Malo mi bilo teško u početku da prelazim ulicu, puno raznih kola i svega. Ja ne budem lenja odem pravo kod Stanojke, ona mi reče da moram da prelazim na peščki i da gledam u semafor. Nesam znala šta je semafor, moja frendica me izvede na ulicu i pokaza mi i objasni sve. Sve sam zapamtila u moju memoriju. Svako jutro sam ustajala u pet, prelazila tri semafora, tu me čeko bus za fabriku i vraćao me nazad. I tako tries godina.”

Pa da li ste negde putovali po toj Americi, neki odmor, negde?”

A jok, jok more… Skupo to!”

Trideset godina posao, kuća?”

Baš tako.”

E svaka vam čast ! Što ne spustite tu tašnu, neće vam je niko uzeti !”

Neka, neka… Evo baš rešavam da pođem.”

Pa gde će te tako iznenada?”

Idem kod Milene, čeka me na ručku. Za prvo vreme sam se smestila kod nje. Dok se ne snađem.”

Pa evo možete i kod nas. Imamo krevet viška. “

Neka, neka… Neću da vi smetam. Kod nje sam. Pa svrnte nekad. Moram sad da idem.”

Baš ste mogli i na ručku da ostanete, računali smo na vas.”

Jok, jok… Moram da idem. Aj pa u zdravlje!”

Dobro baba Milka, kad ste zapeli da idete. Drago nam je bilo što smo vas videli. Hvala za kafu, niste trebali da se trošite.”

I izlete baba brže bolje, ko furija. Rešim ja da pozovem Milenu, baš da vidim šta je to sa baba Milkom.

Halo Milena, kako si ? Jeste bila, ode iznenada. Aha…. Nije, nije ispuštala tašnu. Zagrlila je i ne puščća. Šta kažeš? Ma nije valjdaaaaa?! Kukuuuuuuuuu… Auuuuuu… E, šašave žene… Cccccc… E da sam znalaaaa…. Malo bi je zezala. Hahaaaaa… Ma ne bih, šalim se. Joj, kad sad ispričam ovima mojima. Leleeeeeeeeeee… Ima se svi šlogiraju. Dobro… Važi! Vidimo se ovih dana na kafici da se ispričamo, ćaoooooo!”

Okrećem se i gledam ove moje. Gledam ja njih a gledaju i oni mene. Onako radoznalo me gledaju, sa isčekivanjem, da saznaju. Držim ih u neizvesnosti. Gledam i smeškam se tajanstveno. Pa im namignem i pitam:

Šta mislite, zašto je onako stiskala tašnu?”

Svi povikaše u glas:

Ne znamo, reci nam!”

Prodala je kuću u Americi i pokućstvo, plus sve što je radila sve one godine. U tašni sa sobom svuda nosi pola miliona dolara. Ne veruje u banke!”

baba-tetka-zoja

8 thoughts on “Baba tetka iz Amerike

Оставите одговор

